۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۹۹۱۱
یازدهمین شماره از ماهنامه عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور (صیانت پایدار) با محوریت فرصت‌سازی از تهدیدات در سال 98 منتشر شده است.
به گزارش پایداری ملی، یازدهمین شماره از ماهنامه عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور (صیانت پایدار) با محوریت فرصت‌سازی از تهدیدات در سال 98 منتشر شده است.

در این شماره گفتار‌ها و نوشتارهایی از سردار دکتر جلالی، دکتر محسن محبی، دکتر عیسی کلانتری، سردار غلامعلی حیدری، دکتر جهانبخش محبی‌نیا، دکتر مهدی پازوکی، دکتر محمد اسکندری، دکتر اصغر مسعودی، مهندس محمد افشار، دکتر سامان ولی‌نوری، محمد آرام‌بنیاد، علیرضا بزرگمهری، حسین جمشیدیان و تنی چند از  اساتید و محققین دانشگاهی، کارشناسان حوزه پدافند غیرعامل و ... درج شده است.

این نشریه به نقل از سردار دکتر جلالی آورده است: « در علم استراتژیک تهدید و فرصت به یکدیگر بسیار نزدیک هستند، به عنوان مثال در برخی از کشور ها مثل چین معتقد هستند، به هیچ عنوان تهدیدی وجود ندارد و در واقع فرصت‌های خطرناک وجود دارد و اگر از فرصت‌ها خوب استفاده کنیم همه منافع آن برای ما حاصل خواهد شد و اگر از فرصت استفاده مناسبی نکنیم آن فرصت تبدیل به تهدید می‌شود و علیه ما بکارگیری می‌شود. ما برای هر مشکلی در کشور چند راهکار داریم و همه این راهکارها در داخل کشور هستند و اگر تصمیم به‌موقع و دقیق بگیریم قطعا تهدیدات به فرصت‌ها تبدیل خواهند شد همانطور که رهبری فرمودند که اگر ما بتوانیم کار جهادی و کار علمی متقن انجام دهیم تهدیدات را می‌توانیم به فرصت تبدیل کنیم.»

دکتر محسن محبی معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این شماره در یادداشتی با عنوان «زیرساخت فرهنگی رونق تولید» آورده است: « ما برای تحول اقتصادی و رونق تولید در گام اول نیازمند یک تحول فرهنگی هستیم و این تحول نیز هم در بخش مسئولان و هم در بخش مردم باید روی دهد.در بخش مسئولان تقویت خودباوری، پرهیز از اشرافی‌گری و ایمان به توانمندی مردمی باید در دستور کار باشد و در حوزه مردمی نیز اصلاح سبک زندگی، افزایش سواد رسانه‌ای و رعایت اخلاق اسلامی. بدون شک با چنین دستور کار بخش عمده‌ای از مشکلات ما حل خواهد شد و نصرت الهی نیز نصیب حال ملت بزرگ ایران خواهد گردید.»

 علاقه‌مندان برای دریافت شماره جدید این نشریه می‌توانند از لینک زیر استفاده کنند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر